Adattudomány és Vizualizáció Tanszék kutatási témák

3D modellezés, 3D nyomtatás

  • oktatás, tudománynépszerűsítés

Adattudomány

  • Gépi tanulás (erőforrás optimalizálás, mélytanuló architektúrák, mintavételezési profilok)
  • Nagy mennyiségű adatfeldolgozás
  • Fúziós rendszerek
  • Alkalmazott mesterséges intelligencia (önvezető járművek, klinikai szűrőrendszerek)

Orvosi, biológiai képfeldolgozás

  • Retina felvételek automatikus elemzése
  • Endoszkópos felvételek értékelése
  • Immunhisztokémiai festéssel kezelt metszetek automatikus feldolgozása
  • Sejtdetektálás, szegmentálás
  • Bőrrák detektálása

Számítógéppel segített geometriai modellezés

  • Nem kontrollpont alapú görbe és felületmodellezési módszerek
    • A számítógépes geometriai modellezésben standardnak számítanak azok a módszerek, amelyek esetében ún. kontrollpontok segítségével definiálhatjuk, illetve manipulálhatjuk a görbéket és a felületeket. Kutatásunkban olyan módszerek megalkotásával foglalkozunk, melyek segítségével mindezeket új geometriai objektumokra támaszkodva érhetjük el. Eddigi eredményeink legfőképpen a kör- és gömbalapú konstrukciókhoz köthetők.
  • Ketrecalapú deformációs technikák
    • A különböző, poligonhálók deformációját célzó technikák kulcsfontosságú szerepet töltenek be a modellező szoftverekben, illetve az animációs film gyártásban. Általános cél ezen a területen, hogy a módosításokat minél egyszerűbben és gyorsabban tehessük meg. Kutatásunk a ketrecalapú technikákra fókuszál, azok hatékony előállíthatóságát és széleskörű felhasználhatóságát vizsgálva.
  • Izooptikus görbék és felületek
    • A különböző, poligonhálók deformációját célzó technikák kulcsfontosságú szerepet töltenek be a modellező szoftverekben, illetve az animációs film gyártásban. Általános cél ezen a területen, hogy a módosításokat minél egyszerűbben és gyorsabban tehessük meg. Kutatásunk a ketrecalapú technikákra fókuszál, azok hatékony előállíthatóságát és széleskörű felhasználhatóságát vizsgálva.

Adatvizualizáció

  • Genomi adatok vizualizációja
  • GIS adatok vizualizációja
    • GIS adatok webes megjelenítése (KML)
    • GIS alkalmazások fejlesztése (ArcGIS, AutoCAD, QGIS)
    • Inhomogén hálózat topológiák

Ember-gép kapcsolat

  • Gesztus vezérlésű alkalmazás fejlesztés
  • MPEG-4 szabványnak megfelelő beszélő avatárok
    • A virtuális avatárok az ember-gép kommunikációt célzó platformokon egyre hangsúlyosabban vannak jelen. A kutatásunk során testreszabható, TTS támogatással bíró beszélő avatárt fejlesztünk webes környezetben, amely megfelel az MPEG-4 szabványnak.

 

Legutóbbi frissítés: 2023. 01. 26. 17:51