3D modellezés, 3D nyomtatás
- oktatás, tudománynépszerűsítés
Adattudomány
- Gépi tanulás (erőforrás optimalizálás, mélytanuló architektúrák, mintavételezési profilok)
- Nagy mennyiségű adatfeldolgozás
- Fúziós rendszerek
- Alkalmazott mesterséges intelligencia (önvezető járművek, klinikai szűrőrendszerek)
Orvosi, biológiai képfeldolgozás
- Retina felvételek automatikus elemzése
- Endoszkópos felvételek értékelése
- Immunhisztokémiai festéssel kezelt metszetek automatikus feldolgozása
- Sejtdetektálás, szegmentálás
- Bőrrák detektálása
Számítógéppel segített geometriai modellezés
- Nem kontrollpont alapú görbe és felületmodellezési módszerek
- A számítógépes geometriai modellezésben standardnak számítanak azok a módszerek, amelyek esetében ún. kontrollpontok segítségével definiálhatjuk, illetve manipulálhatjuk a görbéket és a felületeket. Kutatásunkban olyan módszerek megalkotásával foglalkozunk, melyek segítségével mindezeket új geometriai objektumokra támaszkodva érhetjük el. Eddigi eredményeink legfőképpen a kör- és gömbalapú konstrukciókhoz köthetők.
- Ketrecalapú deformációs technikák
- A különböző, poligonhálók deformációját célzó technikák kulcsfontosságú szerepet töltenek be a modellező szoftverekben, illetve az animációs film gyártásban. Általános cél ezen a területen, hogy a módosításokat minél egyszerűbben és gyorsabban tehessük meg. Kutatásunk a ketrecalapú technikákra fókuszál, azok hatékony előállíthatóságát és széleskörű felhasználhatóságát vizsgálva.
- Izooptikus görbék és felületek
- A különböző, poligonhálók deformációját célzó technikák kulcsfontosságú szerepet töltenek be a modellező szoftverekben, illetve az animációs film gyártásban. Általános cél ezen a területen, hogy a módosításokat minél egyszerűbben és gyorsabban tehessük meg. Kutatásunk a ketrecalapú technikákra fókuszál, azok hatékony előállíthatóságát és széleskörű felhasználhatóságát vizsgálva.
Adatvizualizáció
- Genomi adatok vizualizációja
- GIS adatok vizualizációja
- GIS adatok webes megjelenítése (KML)
- GIS alkalmazások fejlesztése (ArcGIS, AutoCAD, QGIS)
- Inhomogén hálózat topológiák
Ember-gép kapcsolat
- Gesztus vezérlésű alkalmazás fejlesztés
- MPEG-4 szabványnak megfelelő beszélő avatárok
- A virtuális avatárok az ember-gép kommunikációt célzó platformokon egyre hangsúlyosabban vannak jelen. A kutatásunk során testreszabható, TTS támogatással bíró beszélő avatárt fejlesztünk webes környezetben, amely megfelel az MPEG-4 szabványnak.
Legutóbbi frissítés:
2023. 01. 26. 17:51