Nyári tábor

DEIK Nyári Táborok 2024.

 

A Debreceni Egyetem Informatikai Kara a korábbi évekhez hasonlóan ismét nyári táborokat szervez, melyekre várja a közép- és általános iskolás diákok jelentkezését.

 

SzenzorIKa tábor

Június 24-28. (hétfő-péntek)

 

Célcsoport: középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai

Létszám: max. 20 fő

Szükséges alapismeretek: bármilyen programozási nyelv ismerete alapfokon

Tematika:

- ESP32 programozás, szenzorok kiolvasása, adatok mentése és megjelenítése PC-n és kijelzőn

- ThingsSpeak webes adatbázis és megjelenítő használata, saját szenzoros kiolvasó rendszer készítése

- 3D dobozolás, tesztelés, adatok feldolgozása Data Mining programokkal

- Saját projekthez bemutatása, tapasztalatcsere. Egyetemi szenzoros projektek bemutatása.

A táborban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanult programozási nyelvre, az esetleges Ardiuno tapasztalatra, a tanuló informatika órákon nyújtott teljesítményére.

A tábor ingyenes. Az étkezést vagy hozott étellel (a melegítéshez mikrohullámú sütő rendelkezésre fog állni), vagy a szomszédos étteremben történő ebédeléssel lehet megoldani önköltségesen (biztosítunk felnőtt kísérőt).

Pótjelentkezést hirdetünk június 16-ig! Jelentkezési LINK

Az informatikatanári ajánlást a rendezveny@inf.unideb.hu e-mail címre kérjük elküldeni ugyancsak legkésőbb június 19 éjfélig.

 

 

Programozó nyári tábor

Június 24-28. (hétfő-péntek)

Célcsoport: általános iskolák szeptemberben kezdő 7-8. évfolyamos diákjai, középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai

A jelentkezőket két csoportba osztjuk be:

Kezdő csoport

Létszám: max. 15 fő

Szükséges alapismeretek: általános informatikai ismeretek

Tematika:

- a korosztályuknak megfelelő programozási nyelven (pl. Scratch, Python) megismerkednek a legfontosabb alkotóelemekkel: szekvencia, feltételes elágazás, ciklus.

- a különböző játékelemek kapcsán (pl. időmérés, elért pontszám) változók használata, kezelése

- a begyűjtendő tárgyak pozíciója, a megjelenítendő színek változatosabbá tétele érdekében véletlen számok generálása és használata

- beépített függvények használata, illetve saját függvény írása

- minden reggel, illetve a szünetekben: logikai játékok, társasjátékok

- minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A kezdő csoportban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanuló általános informatikai ismereteire, informatika órákon nyújtott teljesítményére.

 

Haladó csoport

Létszám: max. 15 fő

Szükséges alapismeretek: alapszintű programozói tudás tetszőleges programnyelven. Az alapszintű tudás részét képezi az, hogy a diák képes legyen egy program mögött álló gondolatmenetet (mely lehet folyamatábraként, pszeudokódként, vagy "főbb lépésekkel" megadva) átültetni az általa ismert programozási nyelv keretei közé (kis segítséggel). Az általa ismert programnyelvben magabiztosan kezelje az alábbi szerkezeteket:

  • Felhasználói adatok bekérése, feldolgozása
  • Elágazások
  • Ciklusok
  • Tömbök
  • Szótárak (vagy ezzel ekvivalens)
  • Előny, de nem követelmény: függvények

Tematika:

  • a táborban napi két foglalkozás keretében a diákok először "szintfelmérő-jelleggel" emeltszintű érettségiben szereplő feladatok megoldását gyakorolják
  • a tábor tetemesebb része különböző platformokon (pl. codingame, codewars, stb.) található feladatokból fog állni. A megoldandó feladatok két részre bomlanak: tisztán programozási képességet mérő feladatok (jól használja-e a diák a ciklusokat, elágazásokat, stb.),                                                              algoritmikus gondolkodást mérő feladatok, melyek célja, hogy egy komplexebb problémát megtanuljanak kisebb részekre bontani, majd az egyes részeket külön-külön megoldva az egész feladatot teljesítsék
  • a tábor során a diákok megismerkednek az OOP programozás alapjaival "középiskolás szinten"
  • az órák előtt, illetve a szünetekben logikai játékok és társasjátékok
  • minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A táborban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanuló általános informatikai ismereteire, informatika órákon nyújtott teljesítményére. Aki tanult már programozást, annak az ajánlásában kérjük a tanult programozási nyelv, algoritmusok, és az elért programozási tudásszint bemutatását is, mert ez alapján soroljuk be a résztvevőket a megfelelő csoportba!

A tábor ingyenes. Az étkezést vagy hozott étellel (a melegítéshez mikrohullámú sütő rendelkezésre fog állni), vagy a szomszédos étteremben történő ebédeléssel lehet megoldani önköltségesen (biztosítunk felnőtt kísérőt).

Jelentkezés: A jelentkezés lezárult.

Jelentkezési határidő: június 1. éjfél 

Az informatikatanári ajánlást a rendezveny@inf.unideb.hu e-mail címre kérjük elküldeni ugyancsak legkésőbb június 1. éjfélig.

 

 

 

Legutóbbi frissítés: 2024. 06. 12. 09:54