Nyári tábor

Programozó nyári tábor

2026. június 22- 26. (hétfő-péntek)

Célcsoport: középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai

A jelentkezőket két csoportba osztjuk be:

Kezdő csoport

Szükséges alapismeretek: általános informatikai ismeretek

Tematika:

- a korosztályuknak megfelelő programozási nyelven (pl. Scratch, Python) megismerkednek a legfontosabb alkotóelemekkel: szekvencia, feltételes elágazás, ciklus.

- a különböző játékelemek kapcsán (pl. időmérés, elért pontszám) változók használata, kezelése

- a begyűjtendő tárgyak pozíciója, a megjelenítendő színek változatosabbá tétele érdekében véletlen számok generálása és használata

- beépített függvények használata, illetve saját függvény írása

- minden reggel, illetve a szünetekben: logikai játékok, társasjátékok

- minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A kezdő csoportban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanuló általános informatikai ismereteire, informatika órákon nyújtott teljesítményére.

 

Haladó csoport

Szükséges alapismeretek: alapszintű programozói tudás tetszőleges programnyelven. Az alapszintű tudás részét képezi az, hogy a diák képes legyen egy program mögött álló gondolatmenetet (mely lehet folyamatábraként, pszeudokódként, vagy "főbb lépésekkel" megadva) átültetni az általa ismert programozási nyelv keretei közé (kis segítséggel). Az általa ismert programnyelvben magabiztosan kezelje az alábbi szerkezeteket:

  • Felhasználói adatok bekérése, feldolgozása
  • Elágazások
  • Ciklusok
  • Tömbök
  • Szótárak (vagy ezzel ekvivalens)
  • Előny, de nem követelmény: függvények

Tematika:

  • a táborban napi két foglalkozás keretében a diákok először "szintfelmérő-jelleggel" emeltszintű érettségiben szereplő feladatok megoldását gyakorolják
  • a tábor tetemesebb része különböző platformokon (pl. codingame, codewars, stb.) található feladatokból fog állni. A megoldandó feladatok két részre bomlanak: tisztán programozási képességet mérő feladatok (jól használja-e a diák a ciklusokat, elágazásokat, stb.),                                                              algoritmikus gondolkodást mérő feladatok, melyek célja, hogy egy komplexebb problémát megtanuljanak kisebb részekre bontani, majd az egyes részeket külön-külön megoldva az egész feladatot teljesítsék
  • a tábor során a diákok megismerkednek az OOP programozás alapjaival "középiskolás szinten"
  • az órák előtt, illetve a szünetekben logikai játékok és társasjátékok
  • minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A táborban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanuló általános informatikai ismereteire, informatika órákon nyújtott teljesítményére. Aki tanult már programozást, annak az ajánlásában kérjük a tanult programozási nyelv, algoritmusok, és az elért programozási tudásszint bemutatását is, mert ez alapján soroljuk be a résztvevőket a megfelelő csoportba! Az ajánlást a jelentkezési felületen szükséges csatolni, anélkül a jelentkezés érvénytelen!

A tábor ingyenes. Az étkezést vagy hozott étellel (a melegítéshez mikrohullámú sütő rendelkezésre fog állni), vagy a szomszédos étteremben történő ebédeléssel lehet megoldani önköltségesen (biztosítunk felnőtt kísérőt).

Jelentkezés kezdete: 2026. április 1.

Jelentkezési határidő: 2026. április 30. 12:00

 

 

 

 

Legutóbbi frissítés: 2025. 07. 14. 11:47