Szoftver technológia
HTML
Digitális Tankönyvtár
Szerző:
- Ficsor Lajos
Típus:
- előadás-fólia
Elektronizálás módja:
- Latex-PDF
Terjedelem:
- 12 ív
Digitális elemek és számuk:
- 50 kép,
- 8 nem interaktív animáció;
Tartalom:
A szoftver technológia fogalma, szükségessége. Kihívások a szoftver készítés során. A szoftver fejlesztés alapvető munkafolyamatai. A leggyakoribb szoftver folyamat modellek (vízesés, evolúciós, spirál modell, V modell, a RUP modellje, agilis megközelítés). A dekompozíció fogalma. A szoftver fejlesztés mint modellezési tevékenység. A modellalkotás alapproblémái. Inkerementáció és nézet-rendszerek és hasznuk a modellezés során. A fejlesztési módszertanok fogalma, előnyök, hátrányok, ismertebb módszertanok. A szoftver követelmények fogalma, csoportosítása. A követelmények dokumentálása. A követelmény analízis folyamata. A szoftver tervezés fogalma, lépései. Architekturális tervezés, objektum orientált tervezés. A Unified Modeling Language (UML). UML diagramok használata a követelmény analízis és a tervezés során. Osztályok tervezése. Az OMT (Object Modelling Technique) megközelítése, előnyei, hátrányai. A CRC kártyák fogalma, használata. Esettanulmányok, kidolgozott példák a fenti anyaghoz kapcsolódva. A tervezési minták fogalma, néhány alapvető tervezési minta. További fejlesztési tevékenységek rövid áttekintése: szoftvertesztelés (verifikáció, validáció), szoftver projekt menedzsment, re-engineering, konfiguráció kezelés, felhasználói interfészek tervezése.
Irodalom:
[1] Ian Sommerville: Software Engineering, 8th edition, Pearson Education, 2006
Kurzus:
GEIAL313B Szoftver technológia