Webdesign alapjai
HTML
Digitális Tankönyvtár
Szerző:
- Bujdosó Gyöngyi
Típus:
- jegyzet
Elektronizálás módja:
- SCORM
Terjedelem:
- 10 ív
Digitális elemek és számuk:
- 90 kép,
- 5 interaktív animáció,
- szimuláció,
- 10 nem interaktív animáció,
- szimuláció,
- Tartalom:
Tartalma:
A tananyag célja, hogy a programozás-technikai ismeretek megszerzése után és mellett a design legfontosabb elemeinek alapjaival is megismerkedjenek a hallgatók. A tananyag fő súlypontjai: a marketing és a piac szerepe és jelentősége, a vizuális kommunikáció szerepe és kialakítása, akadálymentesítés. Sikeres webhely kialakításának főbb szempontjai. A marketing szerepe a design kialakításában. Piackutatás. A márka meghatározása, feladata. Reklámkommunikáció. Reklámpszichológia. A formai megjelenítés eszközei. A webdesign eszközei. Tipográfia elemei, alkalmazása. Színek szerepe, alkalmazása. Akadálymentesítés.
Irodalom:
[1] Sas István: Reklám és pszichológia, Kommunikációs Akadémia
[2] Móricz Éva: Reklámpszichológia, Aula Kiadó
[3] Brochand, Bernard és Lendrevie, Jacques: A reklám alapkönyve, Akadémiai Kiadó
[4] Piackutatás, Complex Kiadó
[5] Kozák, Hoffmann, Veres: Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó
[6] Eszes I ., Bányai E.: Online m@rketing, Műszaki Könyvkiadó
[7] Nielsen, Jakob WEB-design, TypoTeX Kiadó
[8] Móricz Attila: Webdesign a gyakorlatban: ComputerBooks Kiadói Kft.
[9] Virginia deBolt: HTML és CSS Webszerkesztés stílusosan. Kiskapu Kft.
[10] Jury, David: Mi az a tipográfia? Scolar Kiadó
[11] Twemlow, Alice: Mire jó a grafikai tervezés? Scolar Kiadó
[12] Itten, Johannes: A színek művészete, Corvina Kiadó
Kurzus:
Webdesign (IKB57)