A projekt keretében kidolgozott IDT (Inclusive Design Thinking) módszertan egy emberközpontú, az alulreprezentált csoportokra is fókuszáló, kreatív problémamegoldó eszköztár. Az alapját képező Design Thinking módszertan az egyik leginnovatívabb gondolkodásmód az agilis projektmenedzsment területén.
Az eduIDT projekt eddigi két évében a módszertant sikeresen továbbfejlesztették a konzorcium tagjai az Eggztra Innovations s.r.o. (Szlovákia) irányításával, illetve a projektben résztvevő egyetemek műszaki területén oktató kollegák bevonásával, akik már el is sajátították az új módszertant. Jelentős fordulópont, hogy az angol nyelvű módszertani kézikönyv elkészült és szabadon elérhető a projektben résztvevő összes intézmény országának anyanyelvén, így magyarul is (https://www.eduidt.eu/inclusive-design-thinking-magyar/).
A projekt végső célja, hogy a módszertan elemeit bevonják a műszaki jellegű tárgyak oktatásába a felsőoktatási intézményekben. Ezt megelőzően a következő lépésként a résztvevő egyetemek hallgatói és oktatói 2024 májusában a Technical University of Valencia –n megrendezésre kerülő műhelymunkán vesznek részt, hogy teszteljék a módszertan működését, és visszajelzéseket gyűjtsenek a hallgatóktól az utolsó finomításokhoz. A DEIK –ról hat hallgató (Emil Ismayilzada, Gulácsi Ádám, Lockár Miklós, Magura Áron, Pintér Balázs, Varga Márk Örs) és három oktató (Papp Ildikó, Tomán Henrietta, Zichar Marianna) vesz részt az egyhetes rendezvényen májusban.