Testing Algorithmic and Application Skills (TAaAS) projekt (2011.09.01. – …)
A TAaAS hallgatói alprojekt keretein belül a 2011/2012-es tanévtől kezdődően elsőéves informatikus, mérnök, természet- bölcsészettudományi és tanárszakos hallgatók, míg a tanári alprojektben informatikatanárok tesztelését végezzük.
A hallgatói és tanári felmérések célja általánosságban, hogy felhívjuk a figyelmet arra a tényre, amely a TAaAS projekt már rendelkezésre álló adatai alapján egyértelműen megfogalmazható, hogy az általános és középiskolai informatikaoktatás nem készíti fel a tanulókat hatékony, magas mathability szintű számítógépes problémamegoldásra, sokkal inkább a számítógépes applikációk felület kezelésére és a nyelvi sajátosságokra koncentrál. A projekt további célja olyan módszerek kidolgozása, tesztelése, bevezetése az általános és középiskolai, a felsőfokú és felnőtt oktatásba, amelyekkel hatékonyan fejleszthető a tanulók számítógépes gondolkodása és megvalósítható a közép és felsőoktatás közötti, valamint az iskola és a munkahely közötti folytonosság.
A hallgatói felmérésen vizsgáljuk, hogy a hallgatók
- milyen szintű informatika érettségivel és milyen érettségi eredményekkel kezdik meg felsőfokú tanulmányaikat, ezek az eredmények hogyan befolyásolják a felsőfokú tanulmányok kimenetét,
- milyen informatikai terminológia használattal rendelkeznek, hogyan tudják a szakma nyelvén megfogalmazni állításaikat,
- hogyan ismerik fel a programozási tételeket különböző megjelenési formáikban,
- hogyan tudják a tudástranszfert megvalósítani a különböző informatikai környezetek között,
- milyen sémákkal, milyen szintű algoritmikus készséggel, milyen szintű és típusú számítógépes gondolkodással, milyen problémamegoldási stratégiákkal rendelkeznek.
A tanári felmérések során vizsgáljuk, hogy az informatikatanárok
- milyen végzettséggel, képesítéssel és szakmai ismeretekkel rendelkeznek,
- mennyire értenek egyet a NAT-ban és a kerettantervben megfogalmazott célokkal, elvárásokkal, követelményekkel,
- mennyire elégedettek az informatika tantárgy óraszámaival, a rendelkezésre álló oktatási segédanyagokkal, tanári felkészítéssel és továbbképzésekkel,
- hogyan használják ki a rendelkezésre álló órakeretet, oktatási segédanyagokat,
- hogy közvetítik a tudástranszfert és a számítógépes gondolkodást,
- hogyan ítélik meg a hallgatók informatikai ismereteit,
- milyen típusú problémamegoldást támogatnak az informatikaoktatás során.
Kapcsolat
Partnerek - hazai
- Budapesti Corvinus Egyetem, Magyarország, 2014
- Budapesti Gazdasági Főiskola, Zalaegerszeg, Magyarország, 2014, 2015
- Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, Magyarország, 2015
- Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, Magyarország, 2014, 2015
- Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Debrecen, Magyarország, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
- Debreceni Egyetem, Műszaki Kar, Debrecen, Magyarország, 2014
- Debreceni Egyetem, Természettudományi Kar, Debrecen, Magyarország, 2015
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Informatikai Kar, Budapest, Magyarország, 2013, 2014, 2015
- Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Magyarország, 2013, 2014
- Gábor Dénes Főiskola, Budapest, Magyarország, 2014
- Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös, Magyarország, 2014
- Kecskeméti Főiskola, Kecskemét, Magyarország, 2014
- Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza, Magyarország, 2013, 2014, 2015
- Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron, Magyarország, 2014
- Pannon Egyetem, Veszprém, Magyarország, 2014
- Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország, 2014, 2015
- Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Magyarország, 2014, 2015
Partnerek – külföldi
- Babeș–Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, Románia, 2014
- ECE Paris - Ecole d'ingénieurs, Paris, France, 2014
- EISTI Ecole Internationale des Sciences Traitement Information, Cergy, France, 2014
- Lower Silesian University of Entrepreneurship and Technology in Polkowice, Poland, 2014
- Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Csíkszeredai Kar, Románia, 2014
- Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Marosvásárhelyi Kar, Marosvásárhely, Románia, 2014
- University of Novi Sad, Novi Sad, Serbia, 2014
- University of Poitiers, Poitiers, France, 2014
- University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republic, 2014
- Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra, Slovakia, 2014, 2015
- Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, Slovakia, 2015