Szakkörök

"Barkács" (hardverprogramozás) szakkör (EFOP 3.4.4. projekt)

Gyakorlati foglalkozások technikai érdeklődésű diákoknak: a foglalkozásokon fejlődik a résztvevők problémamegoldási készsége, technikai tudása, eszközhasználata. Az előre legyártott és felszerelt különböző elektronikai eszközökre már csak a működtető programot kell megírni. A diákok megtanulják, milyen is egy élettelen "vasból" egy működő eszközt kreálni, kezdve az egyszerűbb feladatokkal, mint például LED-ek villogtatása, gombnyomás érzékelése. Ez alatt megtanulják a programozás alapjait, ráadásul jól látható eredménye lesz a munkájuknak. A továbbhaladásra is van lehetőség sokféle kiegészítő áramkör segítségével: kapcsolók, LED-kijelzők, FM-rádió, Internet-csatlakozás, távolságérzékelő stb. állnak a diákok rendelkezésére. A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, mivel több kiegészítő is csatlakoztatható ugyanahhoz az alaplaphoz. Várjuk mindazokat, akik szeretnének kicsit mélyebben belelátni a mai számítógépek, okostelefonok stb. működésébe, hiszen az általunk használt eszközök gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint amiket a mindennapok során használunk - a különbség csak az, hogy itt mi keltjük életre ezeket.

Oktató neve: Vas Ádám

Oktató elérhetősége: 

Dátum, időpontok vagy gyakoriság: az indulás várható időpontja február 14-e után


Kezdő programozó szakkör (EFOP 3.4.4. projekt)

Érdekel az informatika? Szeretnél több lenni egy mezei felhasználónál? Kíváncsi vagy, hogy hogyan készülnek azok az alkalmazások, amelyeket nap mint nap használsz?
Ha igen és még soha nem programoztál, akkor itt a helyed! Belekóstolhatsz a programozás rejtelmeibe, az algoritmusok világába!

Oktató: Biró Piroska

Oktató elérhetősége: 

Dátum, időpontok vagy gyakoriság: az indulás várható időpontja február 14-e után


Nulladik évfolyam - előkészítő (programozás) (EFOP 3.4.4. projekt)

Egyre kevésbé létezik olyan munkakör, ahol hosszú távra lehet tervezni valamilyen szintű programozási, algoritmizálási képességek nélkül. Ez a szakkör azokat a 16-18 éveseket célozza meg, akik szeretnék elsajátítani a programozás alapjait, vagy elmélyíteni a már meglévő tudásukat.
Egyrészt a szakköri alkalmakkor lehet megismerkedni ezzel az igen ígéretes iránnyal, másrészt az mtmi portál segítségével lehet otthonról próbálgatni a gyakorlásra kitűzött feladatok megoldását.

Oktató neve: Bertók Csanád

Oktató elérhetősége: 

Dátum, időpontok vagy gyakoriság: az indulás várható időpontja február 14-e után


Algoritmika szakkör (Haladó programozás) (EFOP 3.4.3. projekt)

A szakkörön, a Magyarországon és a nagyvilágban nagy népszerűségnek örvendő algoritmikus feladatmegoldó programozó versenyek témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődő diákok. Terítékre kerülnek a különféle probléma-megoldási paradigmák (teljes keresés, oszd meg és uralkodj elve, mohó algoritmusok, dinamikus programozás) az egyes feladatok iteratív és rekurzív megoldási lehetőségei. Szót ejtünk matematikai feladatokról éppúgy, mint kombinatorikai és számelméleti problémákról, sztringfeldolgozó algoritmusokról, illetve gráfokkal kapcsolatos esettanulmányokról. Igény szerint kitérünk a hazai és nemzetközi programozó versenyek feladataira is. A tárgyalt problémákhoz különféle programnyelveken megoldást is adunk, így egyszerre fejlesztjük a résztvevők algoritmizálási és programozási készségét.

Oktató: Kósa Márk

Oktató elérhetősége: 

Helyszín: Informatikai Kar IK-204-es terem

Időpontok:

2020. február 14., péntek, 15-17, IK-204
2020. február 21., péntek, 15-17, IK-204
2020. február 28., péntek, 15-17, IK-204


E-sport és programozás szakkör (EFOP 3.4.3. projekt)

Egyetemi előkészítő e-sport és programozás szakkör. A világszerte népszerűségnek örvendő e-sporttal kapcsolatos témakörökkel ismerkedhetnek meg a résztvevő diákok. A DEAC-Hackers támogatása alatt a foglalkozásokon a diákok játszva mélyülhetnek el a különböző videójátékok világában. A játék mellett programozási ismeretekkel is gazdagodhatnak, amit később kamatoztatni tudnak egyetemi éveik során. A szakkör közvetlenül kapcsolódik a reguláris képzés ” prog1” tárgyához, a tervezett esport és programozás versenyhez és a DEAC-Hackers Minecraft tevékenységéhez. A szakkör esport szakmai partnere a DEAC-Hackers, a DEAC esport szakosztálya, mely egyébként Téged is hív igazolt amatőr sportolói közé! Miért igazolnál le? Hiszen az online tagság nem ad semmit... de nem is kerül semmibe, nincs tagdíj és lehetsz bárhol a világon! S mégis egy patinás klub tagja lehetsz és onnantól nem „már megint csak ¨ülsz a gép előtt”, hanem az előre tervezett, szervezett heti edzésen vagy...

Linkek:

"Debrecen a kockák origójában"

"Esport és programozás szakkör"

Oktató: Bátfai Norbert

Oktató elérhetősége: 

Dátum, időpontok vagy gyakoriság: az indulás várható időpontja február 14-e után


Lista a tervezett szakkörökről:

  • "Barkács" (hardverprogramozás) szakkör

    • Oktató: Vas Ádám
  • Kezdő programozó szakkör 
    • Oktató: Biró Piroska
  • Nulladik évfolyam - előkészítő (programozás)
    • Oktató: Bertók Csanád
  • E-sport és programozás szakkör
    • Oktató: Bátfai Norbert
  • Algoritmika szakkör (Haladó programozás)
    • Oktató: Kósa Márk

Jelentkezés lezárult (további lehetőségekről az egyes szakkörök okatóinál lehet érdeklődni)

  • A szakkörök általában kétheti bontásban péntek délutánonként kerülnek megtartásra. (helyszín: Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Kassai út 26.)
  • Az indulás várható időpontja február 14-e után

Dear User!

 

The University of Debrecen considers the protection of personal data and the information provided to be of paramount importance. We hereby inform you that the University of Debrecen has reviewed its processes and incorporated the requirements of GDPR into his own data management and data protection activities, which entered into force on may 25,2018. The personal data of the users has been carefully handled by the University of Debrecen, it complies with the applicable data management regulations.Following the requirements of GDPR, we updated our Privacy Statement, which you can access by clicking on the link below: Privacy Policy.