Virtuális Valóság Laboratórium

Kapcsolattartó:

  • Dr. Gilányi Attila

A labor fő céljai, jelen kutatási projektjei

A labor fő kutatási céljai a virtuális valóság környezetek és szoftverek fejlesztésének több témaköréhez, területéhez is kapcsolódnak. Az informatika új paradigmái foglalkoznak a virtuális valóság terek alkalmazási köreivel, ezek ipari és hétköznapi életben betöltött jelenlegi és a jövőben betölthető szerepével, amelyekhez kapcsolódó fejlesztések részei szinte minden projektnek. Karunkon számos kutatási és fejlesztési projekt indult, amely a virtuális valóság terek létrehozásával és fejlesztésével foglalkozik. Ezek közül ma a legjelentősebb témakörök az alábbiak:

  • Virtuális rekonstrukció – Középkori romok, ezen belül a zeleméri templom leírások alapján feltételezett, rekonstruált formájának virtuális megvalósítása
  • Virtuálisan rekonstruált terek múzeumi alkalmazási területeinek fejlesztése
  • A virtuális valóság alkalmazása az oktatásban
  • A virtuális valóság szerepvállalása az információtranszferben

Néhány kapcsolódó publikáció

  • Attila Gilányi, Gyöngyi Bujdosó, Marianna Bálint: Virtual reconstruction of a medieval church. In: IEEE ​8th International Conference on Cognitive InfoCommunications: CogInfoCom2017. Debrecen, Magyarország, 2017.09.11-2017.09.14. (IEEE) Piscataway (NJ): IEEE Computer Society, 2017. pp. 283-287. (ISBN:978-1-5386-1264-4) DOI, IEEE Xplore, DEA
  • Attila Gilányi, Gyöngyi Bujdosó, Marianna Bálint: Presentation of a medieval church in MaxWhere. In: IEEE ​8th International Conference on Cognitive InfoCommunications: CogInfoCom. Debrecen, Magyarország, 2017.09.11-2017.09.14. (IEEE) Piscataway (NJ): IEEE Computer Society, 2017. pp. 377-378. (ISBN:978-1-5386-1264-4) IEEE Xplore, DOI, DEA
  • Attila Gilányi, Marianna Bálint: Műemlékek virtuális rekonstrukciója (Virtual reconstruction of monuments) In: Aradi Bernadett, Bujdosó Gyöngyi, Horváth Géza, Szokol Patrícia (szerk.) Informatika a felsőoktatásban 2017 konferencia kiadványa. 461 p. Debrecen, Magyarország, 2017.08.29-2017.08.31. Debrecen: Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 2017. pp. 427-434. (ISBN:978-963-473-213-6) DEA
  • Attila Gilányi, Eszter Hidasi: Virtual reality systems in the rehabilitation of Parkinson’s disease. In: Baranyi Péter (szerk.) Proceedings of 7th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications. 496 p. Wrocław, Lengyelország, 2016.10.16-2016.10.18. Budapest: IEEE Hungary Section, 2016. pp. 301-305. (ISBN:978-1-5090-2644-9; 978-150902645-6) IEEE Xplore, DOI, Scopus
  • Bujdosó Gyöngyi: A virtuális lét mint a befogadás új típusa – Immerzív virtuális valóság az oktatásban. In: Hülber László, Tamásné Fekete Adrienne (olvasószerkesztő) (szerk.) II. Oktatástervezési és Oktatás-informatikai Konferencia: absztraktkötet. 135 p. Konferencia helye, ideje: Eger, Magyarország, 2017.02.03-2017.02.04. Eger: Líceum Kiadó, 2017. pp. 31-32. (ISBN:978-615-5621-36-9) Eszterházy Károly Egyetem Oktatáselméleti, Oktatástervezési és Módszertani Tudásközpont
  • Bujdosó Gyöngyi: Teachers' Collaboration in Virtual Reality Environments. In: L Gómez Chova, A López Martínez, I Candel Torres (szerk.) EDULEARN17 Proceedings: 9th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spanyolország, 2017.07.03-2017.07.05. Barcelona: International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2017. pp. 4239-4244. (ISBN:978-84-697-3777-4) DOI: 10.21125/edulearn.2017.1913
  • Gyöngyi Bujdosó, Ovidiu Constantin Novac, Tamás Szimkovics: Developing cognitive processes for improving inventive thinking in system development using a collaborative virtual reality system. In: IEEE ​8th International Conference on Cognitive InfoCommunications: CogInfoCom. Debrecen, Magyarország, 2017.09.11-2017.09.14. (IEEE) Piscataway (NJ): IEEE Computer Society, 2017. pp. 79-84. (ISBN:978-1-5386-1264-4) IEEE Xplore, DOI
  • Csapó Gábor: Sprego virtual collaboration space: improvement guidelines for the MaxWhere seminar system. In: IEEE ​8th International Conference on Cognitive InfoCommunications: CogInfoCom. Debrecen, Magyarország, 2017.09.11-2017.09.14. (IEEE) Piscataway (NJ): IEEE Computer Society, 2017. pp. 143-144. (ISBN:978-1-5386-1264-4)
  • Csapó Gábor: Sprego virtual collaboration space. In: IEEE ​8th International Conference on Cognitive InfoCommunications: CogInfoCom. Debrecen, Magyarország, 2017.09.11-2017.09.14. (IEEE) Piscataway (NJ): IEEE Computer Society, 2017. pp. 137-142. (ISBN:978-1-5386-1264-4)

Frissítés dátuma: 2018.03.07.