Könyvtárpedagógia tanár (MA)

A képzés célja a könyvtárhasználati ismeretek és az információs műveltség tanítására képes tanárok képzése, akik felkészültek a nevelési-oktatási intézmények könyvtáraiban, a közkönyvtárakban, a kettős funkciójú könyvtárakban, az integrált intézményekben az információs műveltség mentori és pedagógiai munkájának ellátására.

A szerzett képességek közül néhány

  • a tanári munka szakterületi, pedagógiai-pszichológiai, szakmódszertani, gyakorlati feladatainak hagyományos és elektronikus információforrásokkal történő támogatására
  • az információs műveltség készségrendszerének mérésére, kutatására, fejlesztésére
  • a könyvtárlátogató gyermekek és fiatalok fejlettségi szintjének megfelelő tananyagrendszerek tervezésére, fejlesztésére
  • különböző szakterületi könyvtári tanórák tervezésére, megtartására
  • a gyermekek és a felnőttek digitális írástudásának, információs kompetenciáinak, továbbá a szövegértés, az értő olvasás fejlesztésére, továbbá a tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására.

Hallgatóink mondják

  • „Azért tartom jónak, mert neutrálisabb figura egy szaktanárnál. Nem kell tőle félni, tartani, éppen ezértvközvetlen, bizalmas légkört lehet kialakítani a diákokkal, így könnyű tapasztalatokat megosztani velük.”
  • „A könyvtár tökéletesen nyugodt környezet lehet képességfejlesztésre, akár olvasás, értő olvasás, szavalás vagy csak pusztán gyakorlás, szinterére, vagy hogy épp hogyan kell felelni, és így tovább.”
  • „Egyrészről hatalmas kihívás, másrészről lehetőség is. Lehetőség arra, hogy a diákokkal óra kereteinkívül is találkozzam, akár közös programok keretei között, ami pedig hozzájárul ahhoz, hogy jobban megismerjem őket, érdeklődési körüket, igényeiket, ami hozzájárulhat a tananyag könnyebb átadására, befogadására.”

Felvételi információk

  • Felvételi eljárás rendje

 

Frissítés dátuma: 2017.12.17.